Modkraft – At Være Kraftigt Imod!

Jeg må for alvor være ved at blive gammel. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst læste noget på Modkraft.dk som jeg kunne relatere til. Med det mener jeg at Modkraft er fantastisk gode til at skrive om vigtige og spændende emner som ganske givet fortjener mere opmærksomhed. Men efter første afsnit har jeg det som om jeg bliver hægtet af og den såkaldte queerpolitiske maskine sætter i gang og overdøver alting.

Fernanda Milas historie, den forfærdelige behandling hun har været udsat for i hænderne på Dansk Røde Kors samt den meget virkelige og farlige situation hun står i er efterhånden kommet frem i medierne. Modkraft siger, ganske rigtigt, i dette indlæg at der langt fra er nok opmærksomhed. For ikke at tale om handling.

Men derefter står jeg helt af. Queerkraft retorikken glider ind i sit sædvanlige spor. Der uddeles tæsk til højre og venstre til miljøet, politikere, organisationer og mest af alt: Pride paraden. Faktisk stopper indlægget ret hurtigt med at handle om Fernanda. Hvor kynisk, tænker jeg, at bruge hende som indgangsvinkel for endnu et hysterisk angreb på den skide parade samtidig med at alt og alle klandres for hendes tragiske historie. Fernanda er blevet taget som gidsel og hun bruges til at berøve Priden, LGBT Danmark og stort set alle andre som ikke følger det accepterede “queerperspektiv” deres legitimitet. Jeg håber at Fernanda får den asyl hun fortjener og jeg håber at hun som aktivist formår at gøre sig fri af dem som har lagt beslag på det at være “queer”.

Når jeg når til slutningen af indlægget er motoren oppe på så mange omdrejninger som den kan trække: homoseksuelnormativciskønnetnationalistiskheteroreproduktion! Det er som om at min skærm emmer forargelse og had. Jeg har en dunrende hovedpine, jeg sveder og jeg har en dårlig smag i munden. Jeg kan mærke at jeg er vred men jeg har svært ved at sætte ord på hvorfor. Måske fordi jeg har det lidt på samme måde som dengang jeg fik at vide at jeg ikke var queer nok til Queerfestivallen? Måske fordi jeg føler at nogle af mine synspunkter er blevet taget som gidsel og forvrænget af en ekstrem ideologi? Eller måske er jeg bare rystet over den voldsomme “artikel” som blindt langer ud efter alt den kan komme til mens den skriger: IMOD! IMOD! IMOD!

PS: deltag i demonstrationen for at forhindre Fernandas udvisning. Det er vigtigt.

Leave a Reply

